Subject: Info versiooni muutuse osas- EMTAK 2025
From: "tegevusala.emtak" <[email-masked]>
Date: Tue, 19 Nov 2024 10:40:33 +0200

Tere

1.jaanuarist 2025 hakkab kehtima uus Eesti majanduse tegevusalade 
klassifikaator (EMTAK), mis on Eesti kohandustega versioon Euroopa 
tegevusalade klassifikaatorist NACE.

Sellest lähtuvalt soovime muudatusest teavitada kõiki meie 
koostööpartnereid, et vajadusel oleks aega liidestusi uuendada või 
töölõikudes EMTAKi uuendustega arvestada.

 <https://ariregister.rik.ee/est/emtak_search> Äriregistri tegevusalade 
otsingus (täpsema otsingu alt versiooni vahetades) ja üle x-tee oleme uue 
EMTAK 2025 tööversiooni muudatustega tutvumiseks juba kasutajatele 
kättesaadavaks teinud. Äriregistri keskkondades uueneb EMTAKi versioon 1. 
jaanuarist. Sellest lähtuvalt saavad ettevõtjad, kes asutavad uue ettevõtte 
või esitavad majandusaasta aruandeid, kasutada uuest aastast tegevusala 
valimisel juba uue klassifikaatori versiooni.

Olemasolevate ettevõtjate puhul jäävad esialgu tegevusalad registris samaks. 
Nende korrigeerimine toimub järkjärgult vastavalt majandusaasta aruannete 
esitamisele ja seal välja toodud tegevusaladele. Ka sel juhul ei puuduta 
muudatused kõiki ettevõtjaid, sest teatud tegevusalade koodid ei muutugi. 
Siiski soovitame tähelepanu pöörata tegevusala nimetustele ja sisule, sest 
kood võib küll olla jäänud samaks, kuid tegevusala sisu ja/või nimetus 
muutunud.

Peamised uuendused on välja toodud  <https://abiinfo.rik.ee/emtak/emtak2025> 
Abiinfo lehel EMTAK jaotuses.

Kehtima hakkava EMTAK versiooni peamiseks uuenduskohaks varasemaga võrreldes 
on vahendusteenuste eraldamine, millest on puudust tuntud. See tähendab, et 
kui praeguses klassifikaatoris on näiteks rajatiste ehitus ja ehitustööde 
vahendus ühe koodi all, siis järgmisest aastast on vahendusteenusel eraldi 
tegevusala kood. Samuti ei eristata edaspidi digitaalseid ja muid kanaleid, 
mis lihtsustab õige tegevusala leidmist.

EMTAKi põhise tegevusala valimine koos otsinguga jääb e-äriregistri 
portaalis samaks. Lisame ettevõtjate jaoks keskkonda uuenduste kohta 
teavitused ning juhendid. Lisaks teavitame juriidilisi isikuid äriregistri 
automaatses teavituskeskkonnas personaalselt e-kirjaga.

Novembris teeme kättesaadavaks ka üleminekutabeli uuele EMTAK versioonile 
(EMTAK 2008-EMTAK 2025).

Juhul kui teil tekib oma töös küsimusi või kitsaskohti seoses uuele EMTAKile 
üleminekuga, oleme igati abivalmid vastama, selgitama ja abiks olema 
aadressil  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Heade koostöösoovidega

Registrite ja Infosüsteemide Keskus

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.